Härlunda Församlings Hembygdsförening logo mobil

Här finns lite blandade bilder ur
hembygdsföreningens verksamhet och härlundas historia

Bilderna kommer direkt från hembygdsföreningens och Lilly Kroon:s arkiv. Bildtexter dyker upp när du klickar på en bild. Om du själv har bildmaterial som du vill ha publicerat på den här sidan så kontakta oss via kontaktformuläret!

Lindblads lanthandel 1964 Foto: Lilly Kroon

Mejeriet i Häradsbäck någon gång på 1950-talet

Fr v: ? Alstergren, Häradsbäck / Henry Josefsson, Västra Torsås / Magnus Magnusson, Västra Torsås / Folke Nilssn, Kräbbleboda / Nils Magnusson, Häradsbäck (ägare till mejeriet. Bilarna ägdes också av Nils Magnusson. Foto: Lilly Kroon

Karl "Fågla-Kalle” Magnusson, 1964. Foto: Lilly Kroon

Kökspersonalen på Linkullen 1962 Fr v Signe Johansson, Ellen Söderberg, Hildur Johansson, Tina Johansson, Linnéa Åberg och Lilly Kroon. Foto: Lilly Kroon.

Olofssons affär brinner ned den 14 september 1963. Foto: Lilly Kroon

Jaktlag ca 1940-1942. Från väster till höger: Hugo Johansson, Spjutaretorp / August Jeppson, Siggaboda (framför honom Ivar Johansson, Ellagöshult) / Albin Johansson, Spjutaretorp / Egnard Johansson, Ellagölshult / Ernst Gustavsson, Ellagölshult / Gunnar Svensson, Siggaboda | John Johansson, Spjutaretorp / Erik Svensson, Gäddegölshult / Erland Johansson, Ellagölshult / Gösta Bergman, Farabol / Albin Gustavsson, Ellagölshult / Sven Johansson, Krampamåla / Anton Johansson, Trolleboda (?) / Anton Johansson, Siggaboda.
Ägare foto: Kent Svensson

gamla skolfoton

I Lilly Kroon:s arkiv finns många gamla skolfoton. De kommer att läggas upp här i kronologisk ordning. Gå gärna in på sidan då och då för att se uppdateringar!