Härlunda Församlings Hembygdsförening logo mobil

evenemang 2016

SÖDRA SANDÖREN

Den 23 oktober stod vår förening som värd för Hembygdsdagen 2016. Vi var drygt 55 personer som hade en trivsam eftermiddag tillsammans i Bydgegården. Vi började med en stunds presentation av alla närvarande föreningar och sedan åt vi böngröt med stekt fläsk och ostkaka till efterrätt. Efter det underhöll "Trasten och Staren" oss med trevlig musik, allsång och även en musik-quiz. Efter detta fick vi kaffe och hembakade kakor.

"Slåttergille vid Hembygdsstugorna i Krampanäs 20 augusti".
Jan-Olov och Gail Andersson hade tidigare sommarhus i Långasjömåla men
kommer numera ända från Västra Frölunda för att delta i slåttern.
Yngst deltagare var Lucas 6 år och Wilhelm 4 år.
Sally stod för slåttergröten.

den 7 juli hade vi årets polulära berättarkväll i Gärdslevargens koja. 47 intresserade besökare kom och lyssnade på spännande berättelser

ÅRSMÖTET HÖLLS DEN den 13 MARs. NEDAN finns NÅGRA BILDER FRÅN DETTA MÖTE

valborgsmässoafton i härlunda bygdegård

Många slöt upp för att välkomna våren! Vädret var i det närmaste perfekt och röken från bålet steg rakt upp mot skyn. Virestad-Härlunda Kyrkokör sjöng traditionsenligt under ledning av Magnus Björkman. Karl-Henrik Johansson höll årets vårtal i form av en vacker dikt. Kaffeborden invaderades därefter av ett stort antal besökare.